Creditare și digitalizare [P]
Noile generații de clienți de servicii financiare cred tot mai mult într-o relație complet digitalizată cu instituțiile financiare. În doar câțiva ani, consumatorul va putea accesa un credit fără să mai aibă nevoie de card și nici măcar de telefonul mobil.
Evoluțiile din ultima perioadă au determinat mărit ritmul de digitalizare în sectorul FinTech, prin implementarea unor tehnologii noi, care oferă o experiență total nouă fiecărui solicitant de credite.
Instituția Financiară Nebancară Credius este unul dintre pionierii digitalizării servicilor financiare din România, oferind produse și servicii online inovatoare.
Pariul pe online
Business-ul Credius s-a dezvoltat urmărind întotdeauna implementarea celor mai recente tehnologii și prin prioritizarea proceselor operaționale flexibile. Serviciile fintech de ultimă oră au creat diferența pe o piață extrem de concurențială, printr-o abordare personalizată, transparență, coerență, accesibilitate și rentabilitate.
”Când a lansat Credius primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea sintagma de credit online. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa, oricare ar fi interpretarea <<online-ulu>> în viziunea lor. Inovațiile și utilizarea tehnologiilor avansate reprezintă un pilon pe care se bazează activitatea Credius. În mod constant, dezvoltăm și promovăm, pe canalele digitale de vânzări, servicii online pentru clienți”, spune Andrei Buzgan, CEO Credius IFN SA.
IFN-ul utilizează în prezent sisteme progresiste de identificare a clientului, tehnologii Cloud, analize Big Data, precum și tehnologii bazate pe inteligența artificială.
Contextul COVID-19 și implicațiile în domeniul serviciilor financiare
Fiecare sector al economiei a fost afectat de criza provocată de pandemia de COVID-19 și toate industriile au căutat rapid soluții de adaptare la noua situație. Serviciile financiare au fost afectate în special de limitarea libertății de circulație a persoanelor, care nu au mai putut să vina fizic în sediile sucursalelor bancare.
Odată cu instalarea măsurilor de carantină și izolare, businessul financiar s-a confruntat cu nevoia de a accelera tranziția digitală.
”Credius a trecut prin această transformare relativ ușor. De la început, activitatea noastră a fost bazată pe tehnologii avansate care ne-au oferit avantajul de a fi cu un pas înaintea competitorilor. Noi doar am continuat dezvoltarea în aceeași direcție. Cred că o provocare a fost includerea în procesele digitale a persoanelor vârstnice, care nu sunt atât de familiarizate cu acest mediu. De aceea, am creat soluții simplificate, care îmbină creditarea online cu un suport telefonic complet. Desigur, în această perioadă ponderea populației care a trecut în mediul online a crescut simțitor”, crede Andrei Buzgan.
Tehnologii noi lansate de Credius în zona serviciilor financiare digitale
Pentru a răspunde cât mai bine noilor realități, Credius pregătește noi tehnologii în zona credității online. Conform CEO-ului companiei, aceste inovații implementate recent vor face, din nou, diferența.
”Pot să afirm că acest tip de credit este cel mai simplu și cel mai rapid de pe piață. Toată interacțiunea clientului cu compania, încă din momentul depunerii cererii de credit până la momentul obținerii creditului, este digitalizată în proporție de 100%. Clientul parcurge întregul proces, fără interacțiune umană și obține creditul în maxim 5 minute, fără interviu telefonic ori drumuri la birourile noastre. Tehnologia îi permite să acceseze acest serviciul 24/7, din orice locație, având la dispoziție doar un smartphone sau un PC conectat la internet”, spune Andrei Buzgan.
După introducerea datelor de contact și încărcarea unei imagini a cărții de identitate, cererea de creditare este pre-completată de sistem. Informațiile se validează și urmează interogarea bazelor de date externe.
Toate procesele de analiză sunt automatizate și au loc în câteva minute.
După validarea electronică a contractului de credit de către solicitant, suma solicitată este virată imediat pe cardul acestuia. Toate procesele sunt securizate, folosind tehnologii de ultimă oră privind procesarea și stocarea informațiilor.
”Consumatorul modern dorește să obțină totul aici și acum. El nu este obișnuit să aștepte, el dorește să facă cumpărăturile sau să obțină serviciile de care are nevoie rapid, ușor și confortabil; este un consumator mereu informat, mereu conectat. El este creativ, flexibil, caută și adoptă ușor inovațiile digitale. Acesta transformă și remodelează serviciile financiare, prin comportamentul său, pentru că băncile și IFN-urile sunt nevoite să se adapteze cerințelor. Instituțiile financiare care reușesc să facă față schimbărilor și oferă clienților experiențele și serviciile la nivelul așteptărilor, se bucură de succes, asigurându-și o creștere spectaculoasă a businessului”, mai spune CEO-ul Credius IFN SA.